Abri beplakt met condooms

Abri beplakt met condooms

Ik liep gister de H&M op Leidseplein binnen en ik zag daar de nieuwe collectie hangen die is ontworpen door bekende artiesten. H&M doet dit al een tijdje elk jaar en ik was erg benieuwd hoe het er dit jaar uit zou zien. De winkel bezoeken was overigens niet echt nodig, want toen ik naar de bushokjes keek zag ik overal op het Leidseplein abri’s met de campagne.

Ik vind dat H&M op een leuke manier aandacht vraagt voor de strijd tegen AIDS en uiteindelijk natuurijk ook de kleding die ze hebben laten ontwerpen door bekende artiesten zoals N.E.R.D, Estelle, Katy Perry en Yoko Ono. Om op een andere opvallende manier aandacht te vragen voor het veilig vrijen, gingen de medewerkers van H&M het Leidseplein op om condooms uit te delen. Ze plakte tevens ook de abri’s met de campagne vol met condooms.

Dit soort acties trekt echt de aandacht van de mensen en de doelgroep van H&M. Ze maken een serieuze kwestie bespreekbaar door de fashionlijn die ze hebben uitgebracht en met de ondersteuning van het uitdelen van de condooms. Daarnaast zal 25% van de opbrengst worden geschonken aan verschillende hiv/aids prventieprojecten. Een perfecte combinatie lijkt mij, leuke kleding en tegelijkertijd een goed doel steunen.

Volledig artikel

