Kassandra Schreuder

Kassandra Schreuder

 

Kassandra is bekend geworden door haar deelname aan Hollands Next Topmodel 2007. Ze is daarbij als tweede geëindigd. Ze is tevens ook een trotse brillendraagster en heeft 14 brillen geselecteerd voor haar nieuwe brillencollectie.

 

 

 

De collectie van Kassandra wordt uitgebracht door de winkelketen Specsavers. De monturen die Kassandra heeft geselecteerd zijn volgens haar erg opvallend en hebben een ‘retro-uitsraling’.

Veel meiden in Nederland kijken naar het programma Hollands Next Topmodel. Het concept is over komen waaien uit Amerika. De deelnemers van het programma hebben de ambitie om model te worden en de winnaar is dan ook verzekerd van een contract bij een bekend modellenbureau.

Ik kijk eigenlijk helemaal niet echt naar dit soort programma’s maar omdat er een naamgenoot aan meedeed heb ik het seizoen van 2007 toch gezien.

Bij mediapsychologie hebben we het gehad over het koppelen van een bekend iemand aan een bepaald product. (Testimonial) Kassandra is door haar deelname aan Hollands Next Topmodel een bekende Nederlander geworden en zijn er genoeg meiden die graag op haar willen lijken en willen hebben wat Kassandra heeft.

Door alle media aandacht rondom het programma is het ook bij bedrijven en dergelijke terecht gekomen. Specsavers is een van die bedrijven. Een reden voor deze samenwerking is dat Kassandra hiermee haar collectie op de markt kan brengen en dat Specsavers meer klanten zal krijgen door hun naam te koppelen aan Kassandra als persoon.

Deze manier van reclame maken en producten aan de man brengen zie je steeds vaker op tv en in de dagbladen, Ik denk dat het een effectieve manier is om reclame te maken. Mensen kijken toch op naar bepaalde bekende Nederlanders en willen graag hebben wat de bekende mensen ook hebben. Door een product te koppelen aan een bekend persoon kan een bedrijf, maar natuurlijk ook de persoon zelf, profiteren van de media aandacht en daarmee dus geld verdienen.

Advertenties